Kantar TNS ist jetzt Kantar ×

TNS Source Books

 

TNS Discover BRIC Source Book

BRIC was conceived in a paper by Goldman Sachs in 2001 paper entitled ‘The World Needs Better Economic BRICs’. Over the years the BRIC acronym has become a symbol of the power and growth potential of the world’s largest rapid growth and emerging markets. Increasingly BRIC is quoted to demonstrate the shift of economic
power towards emerging markets and away from developed markets such as the United States, Germany, Britain and even Japan.

Having come out of the global financial crisis better than their developed counterparts, it appears that the four BRIC markets are going to become even stronger players on the world stage… and they are beginning to flex their muscle. A perfect illustration of this is the 2010 BRIC Summit which took place in Brasilia, Brazil on April 16, 2010. This was the second formal meeting of BRIC heads of government and the agenda focused on a range of issues including closer cooperation around energy, food production, trade, investment, science, technology and infrastructure.

The BRIC markets will certainly provide much growth opportunity for TNS’ multi-national clients over the coming years.

It is for this reason TNS has produced this Discover BRIC Source Book. We’ve drawn from our collective knowledge around Brazil, Russia, India & China to
provide you with a more up-close view of these markets. As you read on, you will find a range of fresh perspectives from snapshots about everyday life, to points of view on what is driving high growth categories like technology as well as insights on priority consumer segments.

The future of our industry in the BRIC countries is very exciting. As that unfolds, I hope you find the insights that follow to be both interesting and useful.

TNS Discover BRIC Source Book (1 MB)
 

TNS China Source Book

Experten erwarten, dass China im Jahr 2012 weltweit der fünftgrößte Markt für die Markt- und Meinungsforschung sein wird. TNS ist aktuell durch drei Organisationen in China vertreten und erforscht das Konsumverhalten der chinesischen Bevölkerung und die ständig wachsenden Märkte.

Über eine Million chinesische Konsumenten wurden im Jahr 2007 telefonisch, per Internet oder face-to-face befragt. Zahlen wie 547,286 Millionen Mobilfunknutzer, 210 Millionen Internetnutzer oder mehr als fünf Millionen verkaufte Fahrzeuge im Jahr 2007 verdeutlichen die Stellung der chinesischen Wirtschaft auf dem Weltmarkt.

Hätten Sie beispielsweise gewusst, dass 40 Prozent der chinesischen Frauen sich zu dick finden? Dass David Beckham in China der bekannteste ausländische Sportler ist? Oder dass China sich bereits seit 100 Jahren wünscht, einmal Gastgeber der Olympischen Spiele zu sein? In diesem Jahr finden die Olympischen Spiele an einem Datum statt, das die in China glücksbringende Zahl 8 gleich mehrfach enthält. Startschuss für die Olympischen Spiele in Peking ist der 08.08.2008 um 8:08 Uhr.

Im „TNS China Source Book“ werden die interessantesten Daten und Fakten über Vorlieben, Selbstbild und Konsumverhalten der chinesischen Bevölkerung vor dem Hintergrund der Olympischen Spiele in Peking vorgestellt. Gespickt mit vielen Details und Hintergrundinformationen, ist den Marktforschern von TNS in China eine Zusammenstellung gelungen, die dem Leser das Land und seine Einwohner ein Stück näher bringt, zum Teil verblüffende Marktforschungsergebnisse offenlegt und vor allem Marktpotenziale benennt, die China schon heute bietet und in den kommenden Jahren bieten wird.

TNS China Source Book interactive (1,1 MB)
 
 

Kontakt

Kontakt
Beatrice Richert

Public Relations
t +49 (0)521 9257-659
Anfrage senden


 

Download

TNS Discover BRIC Source Book

(PDF, 1 MB)

TNS China Source Book interactive

Markenführung in der Rezession
(PDF, 1,1 MB)